ေဆြးေႏြးတဲ့အေၾကာင္းအရာအေပၚမွာ အယူအဆ တူခ်င္မွ တူႏိုင္ၾကပါလိမ့္မယ္။
အသိပညာကို ဖလွယ္ျခင္းအားျဖင့္လည္းေကာင္း၊ အယူအဆမ်ားစြာမွ အမွန္တရားတခုကို
၀ိုင္း၀န္းစုေပါင္းရွာေဖြျခင္း အားျဖင့္လည္းေကာင္း၊ မတူေသာအယူအဆမ်ားစြာမွ
အေကာင္းဆံုးဟုယူဆရႏိုင္မည့္အယူ
ေရြးခ်ယ္ျခင္းအားျဖင့္လည္းေကာင္
အားျဖင့္လည္းေကာင္း၊ စသည္အားျဖင့္ ေဆြးေႏြးေလ့ရွိၾကပါတယ္။ ဘယ္အေၾကာင္းအရာေပၚမွာ
ေဆြးေႏြးၾကသည္ျဖစ္ေစ ေဆြးေႏြးသူမ်ားဟာ အႏိုင္ယူလိုစိတ္ကင္းရပါမယ္။ တဖက္ေဆြးေႏြးသူမ်ားက
အေထာက္အထားအျပည့္အစံုနဲ႔ ေဆြးေႏြးတင္ျပလာမႈကို လက္ခံႏိုင္ရပါမယ္။ မိမိစြဲကိုင္ထားတဲ့ အယူအဆ
မွန္ကန္ေၾကာင္းကိုလည္း က်ိဳးေၾကာင္းဆီေလ်ာ္စြာ ခ်က္က်လက္က် ရွင္းျပႏိုင္ရပါမယ္။
အကယ္၍ မိမိအယူအဆမွားယြင္းတိမ္းေစာင္းေ
မွန္ကန္တဲ့အယူအဆကို လက္ခံရဲရပါမယ္။ တဖက္ေဆြးေႏြးသူမ်ားအေပၚ ရန္လိုမႈကင္းျပီး အတၱစိတ္ရွင္းရပါမယ္။
က်ေနာ့္အေနနဲ႔ အဲဒါကို ေဆြးေႏြးျခင္းလို႔ နားလည္ထားပါတယ္။
ျငင္းခံုျခင္းကေတာ့ အတၱစိတ္ကို အေျခခံပါတယ္။ မွန္တယ္ မွားတယ္ဆိုတာ သိလိုမႈထက္ မွန္သည္ျဖစ္ေစ၊
မွားသည္ျဖစ္ေစ ငါႏိုင္ကိုႏိုင္ရမယ္ဆိုတဲ့ စိတ္မ်ိဳးပါ။ တဖက္လူရဲ႕ ေျပာဆိုသမွ်ကို ေသခ်ာနားလည္ေအာင္
နားမေထာင္၊ မစဥ္းစား၊ မသံုးသပ္ေတာ့ဘူး။ မိမိစြဲကိုင္ထားတဲ့ အယူအဆ မွန္လား မွားလားဆိုတာကိုလည္း
ဃဃဏဏ မသိဘူး။ မိမိရဲ႕အယူအဆသာ ဒီပြဲမွာ အႏိုင္ရရမယ္ဆိုတဲ့ စိတ္မ်ိဳးနဲ႔ စကားေျပာၾကသူအခ်င္းခ်င္း
အမနာပ ေျပာၾကမယ္။ တိုက္ခိုက္ၾကမယ္။ ဘယ္သူေျပာတာကိုမွ နားမ၀င္ေတာ့ဘူး။ ဒီလို အတၱနဲ႔ယွဥ္တဲ့
စကားေျပာပြဲမ်ိဳးကို ျငင္းခံုျခင္းလို႔ က်ေနာ္နားလည္ထားပါတယ္။
ေဆြးေႏြး၀ိုင္းတခုထဲမွာလည္း အတၱနဲ႔ယွဥ္ျပီးေျပာတတ္တဲ့၊ မိမိအယူအဆသာအမွန္လို႔ တရားေသကိုင္စြဲထားတဲ့
ေျပာရဆိုရလက္ေပါက္ကပ္တဲ့ လူတဦး (သို႔) တဦးထက္ပိုျပီး ပါလာခဲ့ရင္ ေဆြးေႏြးျခင္းမွသည္ ျငင္းခံုျခင္းသို႔
ေျပာင္းလဲသြားတတ္ပါတယ္။
ဒါက က်ေနာ္နားလည္ထားသေလာက္ပါ။ မွားေကာင္းမွားႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။ ယခုပံုစံဆန္ဆန္
ေဆြးေႏြးျခင္းအက်ယ္ကို သိလိုပါတယ္ဆိုရင္ အက္ဒ၀ပ္ ဒီဘိုးႏိုး (Edward de Bono)
ေရးတာကို ဆရာျမတ္ျငိမ္းဘာသာျပန္ထားတဲ့ ဦးထုပ္ေျခာက္လံုးေတြးေခၚနည္း မွာ ဖတ္လို႔ရႏိုင္ပါတယ္။
ေလးစားစြာျဖင့္...
ေမာင္ပါလ
တန္ဖိုးရွိတဲ့ ပို႔စ္ေလးပါပဲ
ReplyDelete