Saturday, 7 January 2012

ႏွင္း





ႏွင္းဖြဲဖြဲေအာက္တြင္ ရွင္ႏွင့္ ကြ်န္မ ျမစ္ကူးေပါင္းမိုးတံတားႀကီးေပၚမွာ အတူလမ္းေလွ်ာက္ခဲ့ၾကေသာ ဇန္န၀ါရီနံနက္ခင္းတစ္ခုကို သတိရမိသည္။ အေပၚယံမွာ ေရခဲေနေသာ ျမစ္ကို တံတားအုတ္လက္ရန္းေဘာင္မွ ငံု ့ၾကည့္ရင္း အဲသည္ ေရခဲလႊာေပၚမွာ လမ္းေလွ်ာက္ခ်င္စိတ္ျဖင့္ အသည္းယားေနေသာ ကြ်န္မကို ရွင္ ရယ္ေမာခဲ့ပါသည္။


" အဲဒီ ေရခဲလႊာက ပါးပါးေလးကြ၊ မင္း ကိုယ္အေလးခ်ိန္ကို မခံႏိုင္ေသးဘူး၊ အဲဒီအေပၚ မင္း မတ္တတ္ရပ္လိုက္တာနဲ ့ ေရခဲလႊာေလး ကြဲအက္ၿပီး မင္းတစ္ကိုယ္လံုး ေရခဲေရထဲ နစ္သြားမွာေပါ့ "

" နစ္ခ်င္မွလည္း နစ္မွာေပါ့ "


ဘာေၾကာင့္မ်ား ကြ်န္မ ရွင္ႏွင့္ အတိုက္အခံလုပ္ခဲ့မိမွန္း မသိပါ။ အဲသည္စကားကို ေျပာေနခဲ့တုန္းက ကြ်န္မ ၿပံဳးစစမ်က္ႏွာေပး ရွိေနခဲ့လိမ့္မည္ဆိုတာေတာ့ ေသခ်ာပါသည္။ သို ့ေသာ္ ရွင္ကေတာ့ ကြ်န္မ စ, ေနာက္လိုက္သည္ဟု ခံစားမိပံု မေပၚခဲ့ပါ။


" စမ္းၾကည့္ခ်င္သလား.....ဟုတ္လား "


ရွင္၏ ခပ္တည္တည္မ်က္ႏွာထားက ကြ်န္မ၏ မခံခ်င္စိတ္ကို ဆြေပးလုိက္သလို ရွိသည္။

တကယ္ေတာ့ ျမစ္ကမ္းေဘးက ထိုင္ခံုတန္းလ်ားေလးမွာပဲ ကြ်န္မတို ့ႏွစ္ေယာက္ အတူထိုင္ခဲ့ၾကဖို ့ ေကာင္းသည္။ ထိုင္ခံုပ်ဥ္ခင္းေပၚမွာ ႏွင္းေရျဖင့္ စိုရႊဲေနေစဦးေတာ့၊ ကြ်န္မကသာ ထိုင္ခ်င္သည္ဆိုလွ်င္ ရွင္က အေပၚ၀တ္ ႏွင္းကာအကၤ်ီကိုခြ်တ္ၿပီး ခံုေပၚမွာ ျဖန္ ့ခင္းေပးေကာင္း ေပးပါလိမ့္မည္။ ၿပီးဆံုးသြားခဲ့ေသာ ကာလမ်ား၏ တကယ္မျပဳလုပ္ျဖစ္ခဲ့ေသာအေၾကာင္းအရာကို “ အကယ္၍ ” ဆိုေသာ စကားလံုးျဖင့္ ျပန္လည္မွန္းဆၾကည့္ရတာ ရင္နာစရာေကာင္းပါသည္။


ျမစ္ကမ္းေဘးက ျမက္ေျခာက္အစပ္မွာ မတ္တတ္ရပ္ရင္း ကြ်န္မ၏ ေျခတစ္ဖက္ကို ျမစ္အေပၚယံ ေရခဲလႊာျပင္ေပၚသို ့ မရဲတရဲ ခ်ၾကည့္လိုက္ခ်ိန္တြင္ ရွင္သည္ လက္ႏွစ္ဖက္ တင္းတင္းပိုက္ကာ ခပ္လွမ္းလွမ္းမွ ေစာင့္ၾကည့္ေနခဲ့သည္။ ရွင့္မ်က္ႏွာထားကို ကြ်န္မ မႀကိဳက္ပါ။ ကေလးဆိုးတစ္ေယာက္ကို မွတ္ေလာက္ သားေလာက္ ဒုကၡေတြ ့စမ္းပါေစ ... ဟူေသာ မ်က္ႏွာထားမ်ိဳး ျဖစ္သည္။ အလုိလိုက္ေသာ ေမာင္တစ္ေယာက္၏ ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏုိးစြာ အေလွ်ာ့ေပးလိုက္ေသာ၊ ဒုကၡျဖစ္လွ်င္ေတာ့ ကယ္တင္ႏိုင္ရန္ အဆင္သင့္ေစာင့္ေနေသာ အၿပဳံးမ်ိဳး ရွင္ဘာေၾကာင့္ မၿပံဳးႏိုင္ခဲ့ရတာလဲ။ ကြ်န္မ ေရမကူးတတ္မွန္းလည္း ရွင္ ေကာင္းေကာင္းသိခဲ့သည္။ ဤ ျမစ္သည္ လူ ့အရပ္သံုးျပန္စာေလာက္ နက္ရွိဳင္းသည္ဟုလည္း မၾကာမီကပဲ ရွင္ ေျပာထားခဲ့သည္။ ကြ်န္မ ေရနစ္မသြားႏုိင္ေပဘူးလား။ ကြ်န္မ ေရနစ္သြားခဲ့လွ်င္ ရွင္ ဆယ္မည္ မဆယ္မည္ မေသခ်ာေသာ္လည္း ရွင္ မဆယ္ႏိုင္မီမွာပင္ အေအးဒဏ္ေၾကာင့္ ကြ်န္မ ေသသြားႏိုင္ခဲ့ပါသည္။



တံတားေအာက္ေျခ အုတ္တိုင္ႀကီးကို အားျပဳဖက္တြယ္လ်က္ ေရခဲလႊာေပၚသို ့ ခ်ထားၿပီးသား ေျခတစ္ဖက္ကို ဖိနင္းလိုက္သည္။ ေျခတစ္ဖက္၏ ခပ္ဖိဖိအေလးခ်ိန္ကို ေရခဲလႊာက ေကာင္းေကာင္းခံႏိုင္သားပဲ။ သို ့ေသာ္ ေျခႏွစ္ဖက္လံုး စံုရပ္ၾကည့္ဖို ့ျဖင့္ ကြ်န္မ မ၀ံ့ရဲပါ။ တစ္နည္းအားျဖင့္ ရွင့္ေရွ ့ေမွာက္မွာ ကြ်န္မ အရွက္ကြဲ မခံသင့္ပါ။

ေရွ ့ဆက္လည္း မနင္းရဲ။ လက္ေလွ်ာ့ကာ ေနာက္သို ့လည္း ျပန္မဆုတ္ခ်င္။ အုတ္တုိင္ႀကီးကို ဖက္လ်က္ ၾကာျမင့္စြာ ေတြေတြႀကီး မွီရပ္ေနခဲ့သည္ ကြ်န္မပံုစံကို ကြ်န္မျမင္ေယာင္ၾကည့္မိသည္။ ဒဏ္ေပးခံရေသာ ကေလးေလး တစ္ေယာက္လို ျဖစ္ေနခဲ့ပါလိမ့္မည္။ ေနာက္ဘက္ ခပ္လွမ္းလွမ္းမွာ ရွင္က လက္ပိုက္ မတ္တတ္ရပ္လ်က္ ကြ်န္မက အုတ္တုိင္ကို မွီကပ္ၿပီး ျမစ္ကမ္းေပၚမွာ ေျခတစ္ဖက္၊ ေရခဲျပင္ေပၚမွာ ေျခတစ္ဖက္ ေထာက္ကာ မတ္တတ္ရပ္လ်က္။ အဲသည္ပံုစံသည္ တစ္ေယာက္ကို တစ္ေယာက္ အရူးအမူး ခ်စ္ေနခဲ့ၾကသည့္ ခ်စ္သူႏွစ္ဦးပံုစံေတာ့ျဖင့္ မဟုတ္ႏိုင္ပါ။


အဲသည့္အတိုင္း ဘယ္ေလာက္ၾကာေအာင္ ဆက္လက္ေပကတ္ ေနႏိုင္ၾကပါ့မလဲဟု ကြ်န္မ စိတ္ပူမိခဲ့သည္။ ရွင့္ဆီကို ကြ်န္မ လွည့္ျပန္လိုက္ရလွ်င္ ေကာင္းမလား၊ ကြ်န္မဆီသို ့ ရွင္ တိုးကပ္လာက လက္တြဲေလမလား။ တစ္ေယာက္ေယာက္ကေတာ့ စတင္လွဳပ္ရွားဖို ့ လိုလိမ့္မည္။ ကြ်န္မကပဲ အရွံဳးေပးလိုက္ပါေတာ့မည္ .... ဟူသည့္ဆံုးျဖတ္ခ်က္ျဖင့္ ေျခလွမ္းျပန္ဆုတ္ဖို ့ အားယူဆဲမွာ ရွင့္အသံကို ကြ်န္မ ၾကားရသည္။


“ ကဲ ... ကဲ ... ေတာ္ေလာက္ၿပီ ”


စိတ္မရွည္ႏိုင္ေတာ့ေသာ လူႀကီးတစ္ေယာက္၏ အသံမ်ိဳးျဖင့္ ရွင္ ေျပာခဲ့တာ သည္စကားတစ္ခြန္းပါပဲ။

ကြ်န္မ ကပ်ာကယာ ျပန္လွည့္လာရေသာ္လည္း မ်က္ႏွာကိုေတာ့ ေျမျပင္ရွိရာသို ့ ငံု ့ေနေစခဲ့သည္။ ရွင္က ကြ်န္မကို လက္မကမ္းခဲ့ပါ။ ထို ့ေၾကာင့္ ကြ်န္မ ရွင့္ကို မမွီတြယ္ခဲ့ရပါ။


အကယ္၍သာ ... “ မင္း ဘာျဖစ္လို ့ ဒီေလာက္ရူးရတာလဲ ” ဟု တစ္ခြန္းေလာက္ ရွင္က အျပစ္ဆိုခဲ့လွ်င္ ကြ်န္မတို ့  သည့္ထက္ပို၍ အသက္၀င္လွဳပ္ရွားသြားခဲ့မည္ ထင္သည္။


“ ကြ်န္မ အခုလို ေရခဲေနတဲ့ ျမစ္တစ္ခုေပၚမွာ တစ္ခါမွ ေျခမခ်ၾကည့္ဖူးလို ့ပါ ” ဟု ကြ်န္မဘက္က ေျဖရွင္းႏွစ္သိမ့္ခြင့္ ရသြားခဲ့ႏိုင္ပါသည္။ ထိုစကားေၾကာင့္ ရွင္ ရယ္ေမာေကာင္း ရယ္ေမာလိမ့္မည္။ ႏွာေခါင္းရွံဳ ့ေကာင္း ရွံဳ ့ခဲ့လိမ့္မည္။ ထိုသို ့ဆိုလွ်င္ ကြ်န္မတို ့ႏွစ္ေယာက္ စကားမေျပာဘဲ အၾကာႀကီးတိတ္ဆိတ္စြာ လမ္းေလွ်ာက္သြားေနခဲ့ရသည့္အျဖစ္လည္း ျဖစ္လာခဲ့မွာ မဟုတ္ပါ။

အခုေတာ့ ရွင္က ေအးေအးေဆးေဆး ေရွ ့မွ လမ္းေလွ်ာက္သြားေနခဲ့သည္။ ကြ်န္မက ေဘးမက်တက်  ေနာက္မက်တက် ေနရာမွ ခပ္ခြာခြာလိုက္၍ လမ္ေလွ်ာက္သြားေနခဲ့သည္။


ပတ္၀န္းက်င္တစ္ခုလံုးကလည္း ကြ်န္မတို ့အေျခအေနနွင့္ လိုက္ေလ်ာညီေထြစြာပင္ ေအးစက္ထိုင္းမွိဳင္းေနခဲ့သည္။
ကြ်န္မတို ့အနီးမွာ ျမင္ေနရသည္က အနက္ေရာင္ ကဲေနသည့္ ( သစ္ရြက္သစ္ခက္ ရွားပါးေသာ ) သစ္ကိုင္းသက္သက္ သစ္ပင္မ်ား၊ ထိုအနက္ေရာင္ေပၚမွာ တစ္ပိုင္းတစ္စ ဖံုးအုပ္လ်က္၊ တစ္၀က္ တစ္ပ်က္ တြဲလြဲက်ေနေသာ ႏွင္းပြင့္ ႏွင္းဆုပ္ ျဖဴလြလြမ်ား၊ အပင္ႏွင့္ အေဆာက္အအံုတို ့၏ ေအာက္ေျခမွာ ပံုက်ေနသည့္ ထူထပ္ေသာ ႏွင္းထုလြင္ျပင္မ်ား၊ ကြ်န္မတို ့လိုပင္ စိုက္စိုက္ စိုက္စိုက္ႏွင့္ လမ္းေလွ်ာက္ေနသူ တခ်ိဳ ့၏ ေလးလံထိုင္းမွိဳင္းဟန္ရွိေသာ ခပ္မည္းမည္း အေပၚ၀တ္အကၤ်ီ ထူထူပြပြႀကီးမ်ား။ အားလံုးသည္ အျဖဴအမည္းနီးပါး အေရာင္ေလွ်ာ့ခ်ထားသည့္ ဗီဒီယိုျပကြက္ ျမင္ကြင္းတစ္ခုႏွင့္ တူေနခဲ့သည္။ ၾကည့္ေလရာရာမွာေတာ့ ႏူးညံ့ပြေရာင္းေသာ ၀ါဂြမ္းစိုင္ေတြလို ျဖဴေဖြးေနသည့္ ႏွင္းေတြ၊ မိုးေကာင္းကင္ေပၚက တိမ္ေတြ ေျမပင္ေပၚ အကုန္ဆင္းလာၾကသလို ခမ္းနားလွပေသာ ႏွင္းေတြ ... ။
                                            

                                            *

ႏွင္းကို ကြ်န္မ ခ်စ္သည္။

ႏွင္းျမဴေတြ ဆုိင္းေနသည့္ အပူပိုင္းေဒသက ေဆာင္းနံနက္ခင္းေတြကိုလည္း ကြ်န္မခ်စ္သည္။ ေကာင္းကင္ဆီသို ့ တဖြဲဖြဲလြင့္က်လာတတ္ေသာ ႏွင္းပြင့္ ႏွင္းဖတ္ကေလးမ်ားကိုလည္း ကြ်န္မ ခ်စ္သည္။ ယုတ္စြအဆံုး ျမားေသးေသးကေလးေတြလို မ်က္ႏွာဆီသို ့ စူးခနဲ စူးခနဲ လာ၍ထိမွန္ေသာ ေအးစက္တုန္ခိုက္ေစသည့္ မိုးႏွင္းစုိစိုမ်ားကိုပင္လွ်င္ ကြ်န္မ ခ်စ္ပါသည္။

ႏွင္းကို ကြ်န္မ ခ်စ္မွန္း ရွင္ ေကာင္းေကာင္းသိခဲ့သည္။ အဲဒါေၾကာင့္ အေရွ ့ေျမာက္ပိုင္းေဒသရွိ တကၠသိုလ္ၿမိဳ ့ကေလးသို ့ ကြ်န္မေရာက္ဖူးေအာင္ ရွင္လိုက္ပို ့ခဲ့သည္ပဲ မဟုတ္ဘူးလား။


ပထမဦးဆံုးအႀကိမ္ ႏွင္းေတြကို လက္ခုပ္ျဖင့္ ဆုပ္ယူ၍ ႏွင္းေဘာလံုးလုပ္ၾကည့္ရစဥ္က ဆုိလွ်င္ ေဟာဒီကမၻာေလာကႀကီးမွာ အသက္ရွင္ေနထိုင္ခြင့္ရတာ အင္မတန္ထိုက္တန္တာပဲဟု ကြ်န္မ ၾကည့္ႏူးစြာပင္ ေက်နပ္သြားခဲ့ရပါသည္။

ငယ္စဥ္ ကေလးဘ၀တုန္းက ရုပ္ရွင္ဇာတ္ကားေတြထဲမွာ သို ့မဟုတ္ ေရာင္စံုဓာတ္ပံုစာအုပ္ႀကီးေတြထဲမွာ ႏွင္းေတြ ျဖဴေဖြးကာ အဆုပ္လိုက္ အပံုလိုက္ ျဖစ္ေနသည္ကို ၾကည့္ရတုိင္း အသည္း တယားယားႏွင့္ ေပ်ာ္မိသည္။

ၾကည့္စမ္း ... ၊ ဘယ္ေလာက္အဖိုးတန္လိုက္မယ့္ ႏွင္းေတြလဲ၊ တုတ္ေခ်ာင္းကေလးရဲ ့ ထိပ္ဖ်ားမွာ ႏွင္းေတြကို လက္ခုပ္ျဖင့္ ဆုပ္ညွစ္ၿပီး ေရခဲေပါက္စီမ်ား လုပ္လိုက္ရလွ်င္ ဘယ္ေလာက္ ေကာင္းလိုက္ေလမလဲ။ ကြ်န္မတို ့၏ ၿမိဳ ့ကေလးမွာ ေရခဲပလုတ္တုတ္ကို ေရခဲေပါက္စီဟု ေခၚပါသည္။ တုတ္ေခ်ာင္းကေလးမ်ား ထိပ္ဖ်ားတြင္ ေရခဲျခစ္မြမြကေလးမ်ားကို အလံုးလိုက္ စုယူဆုပ္ညွစ္၊ ထိုေရခဲဆုပ္ေပၚသို ့ အစိမ္းေရာင္၊ အနီေရာင္၊ လိေမၼာ္ေရာင္ အေရာင္ဆုိးထားသည့္ သၾကားခ်ိဳရည္မ်ားကို စိုရႊဲေနေအာင္ ဆမ္းေပးလိုက္ေသာအခါ ကေလးေတြ အလြန္ႀကိဳက္သည့္ ေရခဲေပါက္စီ ျဖစ္သြားပါသည္။ ေရခဲေပါက္စီသည္ႀကီးသည္ အဲသည္ႏွင္းေတြကိုမ်ား ျမင္လိုက္ေတြ ့လိုက္ရလွ်င္ ဘယ္ေလာက္ ေပ်ာ္သြားလိုက္ေလမလဲ။


အကယ္တမ္း ႏွင္းေတြကို လက္ျဖင့္ စုယူဆုပ္ကိုင္ၾကည့္ႏိုင္သည့္ အခ်ိန္မွာေတာ့ ကြ်န္မသည္ ေရခဲေပါက္စီကို မက္ေမာေသာ ကေလးအရြယ္မွ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ လြန္ခဲ့ၿပီးၿပီမို ့ ႏွင္းဆုပ္ကေလးကို ကြ်န္မ၏ ပါးျပင္ႏွင့္သာ ခပ္ဖြဖြထိထားလိုက္မိသည္။ ေအးခဲ ထံုက်င္ေနခဲ့ၿပီးေသာ ပါးျပင္သည္ ႏွင္းဆုပ္ကေလး၏ အေတြ ့ေၾကာင့္ ပို၍ ေအးစက္စူးရွသြားခဲ့ေလသလား၊ ကြ်န္မ မမွတ္မိေတာ့ပါ။ ကြ်န္မ မွတ္မိသည္က ရွင့္အၿပံဳးသာ ျဖစ္သည္။ အဲသည္အခ်ိန္မွာ ကြ်န္မကို ၾကည့္၍ သေဘာက်စြာ ၿပံဳးလိုက္ေသာ ရွင့္အၿပံဳးကို ကြ်န္မ ခ်စ္ပါသည္။  အဲသည္အၿပံဳးကို ခရီးတစ္ေလွ်ာက္လံုး ကြ်န္မ ရခဲ့လွ်င္ ဘယ္ေလာက္ေကာင္းမလဲ ... ေနာ္။

တကယ္ေတာ့ ရွင္သည္ ႏွင္းကို မႏွစ္ၿမိဳ ့သူျဖစ္သည္။ အင္းေလ မႏွစ္ၿမိဳ ့ဘူးဟု မေျပာသာလွ်င္ေတာင္မွ ႏွင္းကို မခ်စ္တာေတာ့ အမွန္ပါပဲ။ ႏွင္းကို စိတ္မရွည္ႏိုင္တာလား၊ ႏွင္းကို ခ်စ္သည့္ ကြ်န္မ အေပၚ စိတ္မရွည္ႏိုင္တာလား။


ႏွင္းပြင့္ႏွင္းဖတ္ကေလးေတြကို ၾကည့္ေနသူခ်င္းအတူတူ ကြ်န္မ၏ အေတြးႏွင့္ ရွင့္အေတြးတို ့က ဘယ္တုန္းကမွ တူညီခဲ့သည္မဟုတ္။ ေရာက္ေရာက္ခ်င္း ညေနခင္းတုန္းက တစ္ထပ္ခ်င္း တစ္လႊာခ်င္း လ်င္ျမန္စြာ က်ဆင္းလာေနေသာ ပထမဆံုးႏွင္းဖတ္ကေလးမ်ားကို မွန္ျပတင္းမွ လွမ္းၾကည့္ကာ ကြ်န္မမွာေတာ့ အဲသည္ ႏွင္းကေလးေတြကို မ်က္ႏွာေမာ့လ်က္ ခံယူခ်င္စိတ္ျဖင့္ ရင္ခုန္ေနခဲ့သည္။ ရွင္ကေတာ့ ညစာကို အိမ္တိုင္ရာေရာက္ လာပို ့ေပးဖို ့ စားေသာက္ဆုိင္တစ္ခုသို ့ တယ္လီဖုန္းလွမ္းဆက္ေနခဲ့သည္။ သေဘာက ညစာ စားဖို ့ထြက္ရင္း ႏွင္းေတြကို ကြ်န္မ မထိမကိုင္ရေတာ့ဘူးေပါ့။

အဲဒီေတာ့ ဘာျဖစ္လဲ၊ ညစာ စားအၿပီးမွာ အျပင္သို ့ ခဏထြက္ၿပီး လမ္းေလွ်ာက္ႏိုင္သားပဲ။

အဲဒီညက ေဆာင္းရာသီ၏ ပထမဆံုး ႏွင္းပြင့္မ်ားေအာက္သို ့ အေျပးထြက္သြား၍ ႀကိဳဆုိသူမွာ ကြ်န္မတစ္ေယာက္တည္း ရွိခဲ့ဟန္ တူပါသည္။





တဖြဲဖြဲက်လာေနေသာ ျဖဴလြလြ ႏွင္းပြင့္ႏွင့္ဖတ္ကေလးမ်ားကို မ်က္ႏွာေမာ့လ်က္၊ လက္ႏွစ္ဖက္ ေဘးသို ့ ဆန္ ့တန္းလ်က္ ကြ်န္မ ႀကိဳဆိုမိခဲ့ေတာ့သည္။ မ်က္ႏွာကို ေဒါင္လိုက္မ်ဥ္း အေနအထားမွ ေဘးတိုက္ ေရျပင္ညီမ်ဥ္းႏွင့္ တစ္တန္းတည္းျဖစ္သြားေအာင္ ေမာ့ပစ္လိုက္ေသာအခါ ျမင္ရေသာ ေကာင္းကင္နက္ျပာေရာင္သည္ ႏွင္း

ျဖဴျဖဴပြင့္ဖတ္မ်ား ေဖာက္ရက္ထားေသာ ဇာပ၀ါတစ္ခုျဖင့္ ၀ိုးတ၀ါး ကားဆီးလ်က္ရွိသည္။ လွပေသာ ေဆာင္းညပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္မွာ ၾကယ္ပြင့္ေလးေတြေတာင္ ပါေနေသးေတာ့သည္။

မ်က္ႏွာေပၚမွာ၊ လက္ဖ၀ါးအစံုေပၚမွာ ႏွင္းဖတ္ကေလးေတြ တင္လာသည္ကို ေအးစက္စြာ ခံစားရင္း ပါးျပင္ဆီမွ စူးရွထံုက်င္မွဳကို ခံစားရင္း ကြ်န္မရင္ထဲမွာေတာ့ စိတ္လွဳပ္ရွားမွဳမ်ားစြာျဖင့္ ေႏြးေထြးလ်က္ရွိခဲ့သည္။

“ ဒီေလာက္ ေအးခဲလွတဲ့ အျပင္ဘက္မွာ မင္းဘာလုပ္ေနတယ္လို ့ မင္းထင္လဲ ”

ရွင့္စကားသံက ကြ်န္မေနာက္မွာ ေပၚလာေသာအခါ ကြ်န္မ လွည့္မၾကည့္ဘဲ ရွင္ၿပံဳးေနသည္ကို ခံစားလိုက္ရသည္။

ေနာက္ေတာ့ ကြ်န္မမ်က္ႏွာႏွင့္ ေကာင္းေကာင္ၾကားမွာ ရွင့္ မ်က္ႏွာက ပိတ္ဆီးကာလုိက္ပါသည္။ နက္ျပာေရာင္ ေကာင္းကင္ကို မျမင္ရ၊ ႏွင္းဇာပ၀ါကို မျမင္ရ၊ ၾကယ္ေတြကို မျမင္ရ။ ခဏတာကေလး။ ကြ်န္မ ၾကယ္ပြင့္တစ္စံုကိုေတာ့ ျမင္ေနခဲ့ရ၏။ စူးရွစြာ လင္းလက္သည့္ ၾကယ္ကေလးႏွစ္ပြင့္ေပါ။ တကယ္ပဲ ထိုၾကယ္ပြင့္ကေလးေတြ ၿပံဳးေနခဲ့ပါသည္။

” အထဲကို ၀င္ေတာ့ ”

ေႏြးေထြးေသာ ရွင့္လက္မ်ား၏ ႏူးညံ့စြာ ေထြးဆုပ္မွဳကို လိုက္ေလ်ာရင္း ထိုၾကယ္ပြင့္ကေလးတစ္စံု၏ ေနာက္သို ့ လိုက္သြားခဲ့ေသာ ကြ်န္မ၏ ေျခလွမ္းမ်ား ေျမႏွင့္ မထိခဲ့ပါ။ ေႏြးေထြးေသာ အေပၚ၀တ္ အကၤ်ီပြပြႀကီးထဲသို ့ ကြ်န္မကိုယ္ခႏၶာကေလး လွစ္ခနဲ ၀င္ေရာက္ေပ်ာက္ကြယ္သြားေသာအခါ ကြ်န္မ၏ အာရံုထဲသို ့ အေ၀းဆီမွ တကယ္မၾကားႏုိင္ေသာ ဂီတတစ္ခု တျဖည္းျဖည္း ၀င္ေရာက္ လႊမ္းၿခံဳလိုက္ေတာ့သည္။

ေျခလွမ္း လွမ္းဖို ့လည္း ေမ့၊ စကားေျပာဖို ့လည္း ေမ့၊ အသက္ရွဴဖို ့ပင္ ေမ့ေအာင္ ကြ်န္မကို စိုးမိုးလိုက္သည္က အာရံုထဲက သီခ်င္းသံစဥ္တစ္ခု ျဖစ္ခဲ့သည္။

“ မင္း ဘာေတြ ေတြးေနတာလဲ ”

“ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ ”

ကြ်န္မ သီခ်င္းႏွင့္ ဂီတကို ႏွစ္သက္မွန္းလည္း ရွင္သိခဲ့ပါသည္။

“ ဘာသီခ်င္းလဲ ”

အဲသည္လို ရွင္ေမးလိုက္ေတာ့မွပဲ ကြ်န္မ မေျဖတတ္သည့္ အေျဖတစ္ခုကို စခဲ့မိၿပီဟု ေနာက္က်စြာ သိလိုက္ရေတာ့သည္။

ဘာသီခ်င္း ... ဟု ေျဖလိုက္ေတာ့ေရာ ရွင္သိမွာတဲ့လား။ ကိုေစာညိန္း ကို ရွင္မွ မသိႏိုင္ဘဲ။ “ ခ်စ္ႏွင္းမွဳန္ ” ဆုိတာကို ရွင္ ဘယ္လိုလုပ္ၿပီး သိႏိုင္မွာလဲ။ ရွင္မ်ား နားလည္ခံစားႏိုင္မည္ဆုိလွ်င္ အဲသည္သီခ်င္းကို ကြ်န္မ ဆုိညည္းျပလိုက္ခ်င္ပါသည္။

ဘာသီခ်င္း ... ဟု ေျဖလိုက္ေတာ့ေရာ ရွင္သိမွာတဲ့လား။ ကိုေစာညိန္း ကို ရွင္မွ မသိႏိုင္ဘဲ။ “ ခ်စ္ႏွင္းမွဳန္ ” ဆုိတာကို ရွင္ ဘယ္လိုလုပ္ၿပီး သိႏိုင္မွာလဲ။ ရွင္မ်ား နားလည္ခံစားႏိုင္မည္ဆုိလွ်င္ အဲသည္သီခ်င္းကို ကြ်န္မ ဆုိညည္းျပလိုက္ခ်င္ပါသည္။


ေရႊရင္အံု လွိဳင္းခုန္ၾကြလို ့ရယ္ ... ႏွင္းမွဳန္ေၾကြေလတုိင္း၀ယ္ ... သြယ္ ... မ်က္ရည္၀ိုင္းခဲ့ ညတုိင္းမယ္ ... ေမာင့္မွာသာကြယ္၊ တစ္ရံေရာအခါက ... ေမာင္နဲ ့မယ္ ခ်စ္ႀကိဳးေႏွာင္ကာသြယ္ ... ေငြဇာရံု ... ၿခံဳလႊာပံုသို ့ႏွယ္ ... ခ်စ္ႏွင္းမွဳန္ တဖြဲဖြဲႀကဲကာ မစဲေတာ့တယ္ ...

“ ႏွင္းေတြက်တဲ့ ညတုိင္း မ်က္ရည္လည္ရတဲ့ လြမ္းတတ္တဲ့ ေယာက်္ားတစ္ေယာက္ရဲ ့ သီခ်င္းေပါ့ ”

သာသာစကားမကြ်မ္းက်င္ေသာေၾကာင့္ ကြ်န္မ၏ အေျဖသည္ သီခ်င္း၏ နက္နဲမွဳႏွင့္ ဘာမွမယွဥ္သာေအာင္ ေပါ့ပ်က္ခဲ့မည္ဆိုလွ်င္ ကိုေစာညိန္း ေရာက္ရာဘ၀မွ ခြင့္လႊတ္ႏိုင္ပါေစဟုသာ ဆုေတာင္းရပါေတာ့မည္။

“ ဘာေၾကာင့္ သူက လြမ္းရတာတဲ့လဲ ”

“ ေၾသာ္ကြယ္ ... သိပ္ခ်စ္ခဲ့တဲ့ ခ်စ္သူႏွစ္ဦး အၿပီးအပိုင္ေ၀းကြာသြားခဲ့ရတဲ့
အခါ တစ္ခါတစ္ခါ ႀကံဳႀကိဳက္တုိက္ဆိုင္မွဳေတြ ရွိလာရင္ ခံစားခ်က္ျပင္းထန္တဲ့ လူက လြမ္းရတတ္တာပဲ မဟုတ္လား ”

ကြ်န္မအေျဖေၾကာင့္ ရွင္ပခံုးတြန္ ့သြားခဲ့သည္ဆုိေတာ့ သူ ့ခံစားမွဳကို ရွင္ အသိအမွတ္မျပဳခ်င္သည့္သေဘာေပါ့ေနာ္။ အဲသည္အေတြးေၾကာင့္ ကြ်န္မ၀မ္းနည္းသြားခဲ့မိပါသည္။



ဂ်ဳး ( ဒီေနရာမွ ) ယူပါသည္... 

ႏွင္း ( ၂ ) 



ရွင့္ကို ကြ်န္မ ခ်စ္သည္။ 

ပါးလွပ္ကာက်ယ္ျပန္ ့ေသာ ႏွဳတ္ခမ္းမွ ရွင္ေျပာလိုက္ေသာ စကားတုိင္းကို ကြ်န္မ ခ်စ္သည္။ အဲသည္ႏွဳတ္ဖ်ားမွ အမွတ္တမဲ့ ေရရြတ္လိုက္ေသာ အာေမဍိတ္သံ စကားလံုးကေလးမ်ားကို ပိုခ်စ္သည္။ ၾကယ္ပြင့္ကေလးေတြလို စူးရွေတာက္ပေသာ မ်က္လံုးမ်ားကို ကြ်န္မခ်စ္သည္။ အဲသည္မ်က္လံုးအစံုျဖင့္ ကြ်န္မကို မေက်မနပ္စိုက္ၾကည့္လိုက္သည့္ အၾကည့္ေလးေတြကအစ ကြ်န္မ ခ်စ္သည္။ ႀကီးမားက်ယ္ျပန္ ့ေသာ ေႏြးေထြးေျခာက္ေသြ ့သည့္ လက္ဖ၀ါးအစံုကို ကြ်န္မ ခ်စ္သည္။ ရွည္လ်ားသြယ္ေပ်ာင္းေသာ သို ့ေသာ္ ခိုင္မာၿမဲၿမံေသာ လက္ေခ်ာင္းတို ့ကို ကြ်န္မ ခ်စ္သည္။ ထိုလက္ေခ်ာင္းမ်ားျဖင့္ ခပ္ေသာ့ေသာ့ေရးလိုက္ေသာ လက္ေရးက်ဲက်ဲေတြကို ကြ်န္မခ်စ္သည္။ ေျခအိတ္ခြ်တ္ထားေသာ ဗလာေျခဖ၀ါးမ်ားျဖင့္ ေမြးပြေကာ္ေဇာေပၚသို ့ နစ္၀င္က်န္တတ္သည့္ ရွင့္ေျခဖ၀ါးရာေလးေတြကိုပင္လွ်င္ ကြ်န္မ ခ်စ္ပါသည္။

ရွင္ စိတ္မရွည္ႏိုင္စြာ ေရရြတ္သတိေပးလိုက္ေသာ တစ္ ... ႏွစ္ .. သံုး ... ဂဏန္းစဥ္ေတြကို ကြ်န္မ ခ်စ္သည္။
ရွင္ေဖ်ာ္ၿပီးသား ေကာ္ဖီကို ေသာက္ဖို ့ ကြ်န္မ အျပင္သို ့ မထြက္လာေသးဘူးဆိုလွ်င္ ရွင့္ႏွဳတ္ဖ်ားမွ တစ္ ႏွစ္ သံုး ေရရြတ္သံကို ကြ်န္မ ၾကားရတတ္သည္။

“ ကိုယ္ တစ္ ႏွစ္ သံုး တစ္ဆယ္ထိ ေရၿပီးလို ့မွ မင္း ေကာ္ဖီ မေသာက္ေသးဘူးဆိုရင္ အဲဒီေကာ္ဖီခြက္ကို ကိုယ္ သြန္ပစ္လိုက္ေတာ့မွာေနာ္၊ တစ္ ...  ႏွစ္ ... သံုး ... ေလး ... ”

ကြ်န္မသည္ စိတ္ေကာက္တတ္သည့္ ကေလးတစ္ေယာက္မဟုတ္ခဲ့ပါ။ သို ့ေသာ္ စိတ္ေကာက္တတ္သည့္ ကေလးတစ္ေယာက္ကို ဆက္ဆံသလို ဆက္ဆံခံရေသာအခါ ပထမပိုင္းမွာ ေတာ္ေတာ္ ေအာင့္သက္သက္ခံစားခဲ့ရ၏။ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ အဲဒီလို ဆက္ဆံခံရတာကို ေက်နပ္သလို ရွိလာသည္။ ထိုအခါ မၾကာခဏပင္ စိတ္ေကာက္ခ်င္ေယာင္ေဆာင္မိခဲ့ေတာ့သည္။ ရွင္ တစ္ ႏွစ္ သံုး ေရရြတ္ၿပီး ကြ်န္မကို သတိေပး ၿခိမ္းေျခာက္ရေသာ အႀကိမ္တုိင္းသည္ ကြ်န္မတကယ္စိတ္ေကာက္ေနခဲ့ျခင္း မဟုတ္ပါ။ ရွင့္ႏွဳတ္ဖ်ားမွ တစ္ ႏွစ္ သံုး ေရရြတ္သံကို ၾကားခ်င္စိတ္တို ့ျဖင့္လည္း ကြ်န္မ စိတ္ေကာက္ခ်င္ေယာင္၊ သို ့မဟုတ္ တစ္ခုခုျပဳလုပ္ဖို ့ ေမ့ေလ်ာ့ခ်င္ေယာင္ ေဆာင္ခဲ့မိတတ္ပါသည္။

“ စာၾကည့္စားပြဲေပၚက စာအုပ္ပံုႀကီးကို ရွင္းပစ္ပါလို ့ ကိုယ္ေျပာေနတာ ဘယ္ႏွႀကိမ္ရွိၿပီလဲ၊ အခုသြားရွင္းခ်ည္ေတာ့ ”

ရွင့္စကားသံကို မၾကားသလို ေရဒီယိုကို သဲႀကီးမဲႀကီး နားေထာင္ရင္ တကယ္ပ်င္းရိေနခဲ့တာလည္း ရွိဖူးပါသည္။ ထိုစဥ္က ရွင္သည္ ကြ်န္မ နားေထာင္ေနေသာ ေရဒီယိုလိုင္းအစား တျခား လိုင္းတစ္ခုသို ့ ေျပာင္းပစ္ခဲ့သည္။ အသံကိုလည္း တုိးသြားေအာင္ ေလွ်ာ့ခ်ပစ္ခဲ့သည္။

“ ကိုယ္ တစ္ ႏွစ္ သံုး တစ္ဆယ္အထိ ေရၿပီးလို ့မွ မင္း အလုပ္ မစေသးဘူးဆိုရင္ မင္းကို အကၤ်ီေကာ္လာကေန ဆြဲယူၿပီး အဲဒီစားပြဲေပၚ ပစ္တင္လိုက္မယ္ေနာ္၊ တစ္ ... ႏွစ္ ... သံုး ”

ကြ်န္မသည္ ရွင့္ႏွဳတ္ဖ်ားမွ ေရရြတ္ေသာ ဂဏန္းစဥ္တို ့ကို ခ်စ္ေသာေၾကာင့္ အၿမဲပင္ ေပကတ္ကာ နားေထာင္ေနခဲ့မိသည္။ ထို ့ေၾကာင့္ ရွင္သည္ တစ္ ႏွစ္ သံုး ကို ကိုးအထိ အၿမဲေရရြတ္ရေလ့ ရွိသည္။ “ ကိုး ” ကို ေရရြတ္ၿပီးေသာအခါမွာေတာ့ ကြ်န္မ ကမန္းကတန္းထၿပီး အလုပ္စရပါေတာ့သည္။ အဲသည္ ဂဏန္းေရရြတ္သံတို ့ကို ကြ်န္မ ခ်စ္သည္ဆုိတာ ရွင့္ကို တစ္ခါမွ ဖြင့္မေျပာခဲ့ဖူးပါ။ ထို ့ေၾကာင့္ အဲသည္ တစ္ ႏွစ္ သံုး ေရရြတ္သံတို ့သည္ စိတ္မရွည္ေသာ ေဒါသအရိပ္အေငြ  ့တို ့ ဖံုးလႊမ္းလ်က္ အၿမဲ မာမာထန္ထန္ရွိေနခဲ့သည္။ သို ့ပါလ်က္ အဲသည္ ေမာေရေက်ာေရ ( စိတ္ရွည္ေအာင္ မနည္းအားတင္းထားရမွန္း သိသာေသာ ) တစ္ ႏွစ္ သံုး ေတြကို ကြ်န္မ ခ်စ္ခဲ့ပါသည္။

ရွင့္ကို ဘယ္ေလာက္အထိ ခ်စ္မိသလဲဆိုလွ်င္ ကိုယ့္အာရံုႏွင့္ကိုယ္ တစ္ေနရာမွာ အလုပ္ရွဳပ္ေနေသာ ရွင့္ကို တိတ္တဆိတ္ ေငးေမာၾကည့္ရင္း မ်က္ရည္က်မိသည္အထိပင္ ျဖစ္သည္။

ေယာက်္ားတစ္ေယာက္ကို ခ်စ္စိတ္သက္သက္ျဖင့္ မိန္းမ တစ္ေယာက္ဟာ မ်က္ရည္က်တတ္ပါသလား။ ခ်စ္သူခ်င္း သို ့မဟုတ္ ဇနီးေမာင္ႏွံခ်င္း ရန္ျဖစ္လို ့၊ စိတ္ေကာက္လို ့၊ ေစတနာကို ေစာ္ကားခံရလို ့၊ အထင္လြဲခံရလို ့ စသည္ျဖင့္ မိန္းမေတြ အေၾကာင္း အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ မ်က္ရည္က်တတ္ၾကသည္ဟု ကြ်န္မသိပါသည္။ ထိုမ်က္ရည္မ်ား ပူေလာင္ေနပါလိမ့္မည္။ သို ့ေသာ္ ေယာက္်ားတစ္ေယာက္ကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးစိတ္သက္သက္ျဖင့္ ႏွလံုးသားေတြ နာက်င္ထိခိုက္ကာ မ်က္ရည္က်ရသည့္အျဖစ္ေတာ့ ကြ်န္မ တစ္ခါမွ်  မၾကားဖူးခဲ့ပါ။ ကြ်န္မသည္ တစ္ေယာက္တည္းေသာ ျခြင္းခ်က္ျဖစ္ေနပါလိမ့္မည္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ခ်စ္ျမတ္ႏုိးစိတ္ျဖင့္ က်ရသည့္ မ်က္ရည္သည္လည္း ပူေႏြးလွပါသည္။ ကြ်န္မမ်က္လံုး အစံုမွ တိတ္ဆိတ္စြာ လိမ့္ဆင္းလာခဲ့ဖူးေသာ ထိုမ်က္ရည္တို ့၏ ပူေႏြးမွဳကို မၾကာခဏ ျပန္လည္သတိရစိတ္ျဖင့္ ကြ်န္မပါးျပင္မွာ မၾကာခဏ ေႏြးေထြးလာခဲ့တတ္ပါသည္။

ကြ်န္မ၏ မွတ္ဉာဏ္သည္ ေယာက်္ားတစ္ေယာက္၏ မွတ္ဉာဏ္ႏွင့္ေတာ့ တူခ်င္မွ တူမွာပါ။

ကြ်န္မက ျဖစ္ပ်က္ခဲ့ၿပီးေသာ အတိတ္ကာလမွ ႀကီးမားေသာ အျဖစ္အပ်က္ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို ေမ့ေလ်ာ့ပစ္တတ္ၿပီး ေသးဖြဲေသာ ဘာမွမဟုတ္သည့္ အျဖစ္အပ်က္ကေလးမ်ားကို သတိရမွတ္မိေနတတ္ပါသည္။

ကြ်န္မတို ့ႏွစ္ဦး တစ္ပတ္ၾကာမွ် သြားေရာက္လည္ပတ္ဖူးေသာ ထိုတကၠသိုလ္ၿမိဳ ့ကေလးကို ကြ်န္မ မၾကာခဏျမင္ေယာင္ ပံုေဖာ္ၾကည့္မိသည့္အခါ ရွင္ သတိရေစခ်င္ေသာ ခမ္းနားႀကီးက်ယ္သည့္ တကၠသိုလ္ စာၾကည့္တုိက္ႀကီးကို သဲကြဲစြာ မျမင္ေယာင္မိပါ။ ရွင္ ေျပာျပခဲ့ေသာ ထိုစာၾကည့္တိုက္၏ ေနာက္ခံသမိုင္းအျဖစ္အပ်က္ကို စဥ္းစားပံုေဖာ္ၾကည့္ေတာ့လည္း ေရးေရးသာ မွတ္မိခဲ့ပါသည္။ ကြ်န္မ မွတ္မိသည္က စာၾကည့္တိုက္ေရွ ့က လူသြားစႀကၤ ံ အက်ယ္ႀကီး ေဘးမွာ ကြ်န္မ ျမင္ခဲ့ရေသာ ျဖဴေဖြးသည့္ ႏွင္းအပံုလိုက္ႀကီးသာ ျဖစ္္သည္။ ထို ႏွင္းအပံုလိုက္သည္ ကြ်န္မ၏ ဒူးအျမင့္ေလာက္ ရွိပါသည္။ ႏွင္းတို ့သည္ အေပၚပိုင္းႏွင့္ အလယ္ပိုင္းတြင္ ၀ါဂြမ္းစိုင္ အပံုႀကီးကဲ့သို ့ ႏူးညံ့ပြေရာင္းကာ ျဖဴေဖြးလ်က္ ရွိေသာ္လည္း ေဘးနားတစ္၀ိုက္မွာေတာ့ တကၠသိုလ္ေျမ၏ ဖုန္မွဳန္ ့ ေျမမွဳန္ ့မ်ား ေရာေထြးကပ္ၿငိလ်က္ ညိဳညစ္ညစ္အေရာင္ရွိေနသည္။ ႏွင္းေတြကို ညိဳညစ္ညစ္အေရာင္အျဖစ္ တစ္ခါမွ မစဥ္းစားခဲ့ဖူးေသာ ကြ်န္မအတြက္ ဤျမင္ကြင္းသည္ တကၠသိုလ္စာၾကည့္တိုက္ႀကီးထက္ ပို၍ထူးဆန္းေနခဲ့ပါသည္။

ဒါထက္ ထူးဆန္းေနသည္က အဲသည္ ႏွင္းအပံုႀကီး၏ ပတ္လည္မွာ စိုက္ထားေသာ ၿခံစည္းရိုးတိုင္သဖြယ္ က်ဲပါးေသာ တုိင္မည္းမည္းမ်ားအနက္ တိုင္တစ္ခု၏ ထိပ္ဖ်ားတြင္ ငွက္ကေလးတစ္ေကာင္ နားေနျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ထိုငွက္ကေလးသည္ အညိဳေရာင္လည္ရစ္ႏွင့္ အမည္းေရာင္ အေတာင္ပံမ်ား ရွိပါသည္။ သူ ့အေတာင္ပံမ်ားသည္ ႏွင္းတို ့ျဖင့္ စိုစြတ္လ်က္ရွိေသာေၾကာင့္ တုိင္ထိပ္ဖ်ားကို ေျခကုပ္ယူလ်က္ အေတာင္ပံကိုမၾကာခဏ ျဖန္ ့ခါလ်က္ရွိပါသည္။ အဲသည္ၿမိဳ ့မွာ ကြ်န္မ ေနခဲ့သမွ် ရက္ေတြအတြင္း အဲသည္ငွက္ကေလးတစ္ေကာင္ကိုသာ ကြ်န္မ ေတြ ့ခဲ့ရသည္ဟု မွတ္မိသည္။ တျခားငွက္ေတြ ဘယ္မွာသြား၍ ေဆာင္းခိုေနၾကပါလိမ့္။ သည္ငွက္ကေလးကေရာ ဘာျဖစ္လို ့ တျခားငွက္ေတြႏွင့္အတူ ေရာမေနပဲ တကၠသိုလ္စာၾကည့္တိုက္ေရွ ့ သို ့လာ၍ နားေနခဲ့ပါလိမ့္။

ကြ်န္မတို ့ ငယ္ငယ္တုန္းက သြားရင္းလာရင္း လမ္းမွာ ငွက္ကေလးေတြကို ေတြ ့လွ်င္ တစ္ေကာင္တည္း ေတြ ့ရတာလား၊ ႏွစ္ေကာင္လား အေျပးအလႊား သတိထား၍ ေရတြက္ေလ့ရွိၾကပါသည္။ ႏွစ္ေကာင္ေတြ ့လွ်င္ လာဘ္ေကာင္းသည္၊ သံုးေကာင္ေတြ ့လွ်င္ ေပ်ာ္ရႊင္စရာ ႀကံဳရမလိမ့္မည္ ... စသည္ျဖင့္ သူ ့အဓိပၸါယ္ႏွင့္သူ ေဖာ္ၿပီး နိမိတ္ေကာက္ယူေလ့ရွိၾကသည္။ အေကာင္ အေရအတြက္ႏွင့္ နိမိတ္ အေၾကာင္းအရာကို ကြ်န္မ ေကာင္းေကာင္းမမွတ္မိပါ။ ေသခ်ာသည္ကေတာ့ တစ္ေကာင္တည္း ေတြ ့ရျခင္းသည္ မေကာင္းေသာ နိမိတ္ ျဖစ္သည္။ တစ္ေကာင္တည္း ေတြ ့ရျခင္း၏ အဓိပၸါယ္မွာ အထီးက်န္ျဖစ္ရတတ္ျခင္း၊ ကံဆိုးရတတ္ျခင္း၊ ၀မ္းနည္းရတတ္ျခင္း ... တဲ့။

အဲသည္ အယူအဆ၊ အဓိပၸါယ္ေတြကို ေကာက္ယူပံုေဖာ္တမ္း ကစားသည့္အရြယ္မွ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေက်ာ္လြန္ခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါလ်က္ ထိုတစ္ေကာင္တည္းေသာ ငွက္ကေလး၏ ျမင္ကြင္းကို ကြ်န္မ မၾကာခဏ ျမင္ေယာင္လာေလ့ရွိပါသည္။ ဒါက ကြ်န္မ၏ အားနည္းခ်က္ တစ္ခုပဲလား မသိပါ။

ထိုတကၠသိုလ္ ၿမိဳ ့ကေလးတြင္ ရွင္ သတိရမွတ္မိေနမည့္ အေဆာက္အအံုအေၾကာင္းအရာမ်ားကေတာ့ ကြ်န္မမွတ္မိေသာ အရာတို ့ႏွင့္ ေတာ္ေတာ္ႀကီး ကြာျခားလိမ့္မည္။ ကြ်န္မသိပါသည္။

ထို ကမၻာေက်ာ္တကၠသိုလ္၏ သူမ်ားႏွင့္မတူ ထူးျခားစြာ ဘ၀င္ျမင့္ေသာ စည္းကမ္းခ်က္ႀကီးမ်ားကို  ရွင္သတိရလိမ့္မည္။ ႀကီးမားခမ္းနားေသာ စက္မွဳတကၠသိုလ္ႀကီးသည္ ရွင္ငယ္စဥ္က တက္ေရာက္ဖို ့ စိတ္ကူးယဥ္ခဲ့ဖူးသည့္အတိုင္း တစ္ပံုစံတည္း ႀကီးက်ယ္ေနခံပါလားဟု ရွင္ တအံ့တၾသျမင္ေတြ ့ခဲ့ရျခင္းကို သတိရေနလိမ့္မည္။ ထို စက္မွဳတကၠသိုလ္ စာသင္ခန္းမ်ား၏ စႀကၤ ံတြင္ ကြ်န္မတို ့ လမ္းေလွ်ာက္ခဲ့ၾကသည္ကို ရွင္ခဏတာသတိရမည္ျဖစ္ေသာ္လည္း ခ်က္ခ်င္းပင္ ရွင္သည္ နံရံကပ္ေၾကာ္ျငာဘုတ္ျပားေပၚမွ သခ်ၤာပု စၦာတစ္ပုဒ္၏ ေျဖရွင္းခ်က္ စာရြက္ကို ကူးေျပာင္းသတိရလိမ့္မည္။

ႀကီးက်ယ္ခမ္းနားေသာ ျပတုိက္ႀကီးကို ျပန္လည္စဥ္းစားပံုေဖာ္လွ်င္ေတာ့ ရွင္သည္ ျပတိုက္သို ့အ၀င္မွာ ေတြ ့ရေသာ ကမၻာေက်ာ္ ပန္းပုဆရာႀကီး၏ လူတစ္ရပ္ျမင့္သည့္ ပန္းပုလက္ရာႀကီးကို စူးစူးစိုက္စိုက္ ေငးေမာၾကည့္ခဲ့မိသည့္ အျဖစ္ကို သတိရေနပါလိမ့္မည္။ ကြ်န္မ သတိရေနေသာ ျပတိုက္အ၀င္ အျဖစ္အပ်က္ကေလးကို ရွင္ သတိရမွာမဟုတ္ပါ။ ကြ်န္မအတြက္ေတာ့ အဲသည္ျပတိုက္အ၀င္မွာ အမွတ္တရ အျဖစ္အပ်က္ႏွစ္ခု ထူးထူးျခားျခား ရွိခဲ့၏။ တစ္ခုက ရွင္သည္ ေက်ာင္းသားကတ္ကို ကိုင္ေဆာင္ထားသူ ျဖစ္သျဖင့္ ျပတုိက္၀င္ေၾကးကို တစ္၀က္ခသာ ေပးရၿပီး ကြ်န္မက ၀င္ေၾကး အျပည့္ေပးရသည့္အျဖစ္၊ ေနာက္တစ္ခုက ၀င္ေၾကးေကာက္ခံသူ အမ်ိဳးအသမီး ေမးလိုက္ေသာ ကြ်န္မ၏ ေနရပ္လိပ္စာ၊ ျပည္နယ္ကုတ္နံပါတ္ ဂဏန္းမ်ားကို ကြ်န္မကိုယ္စား ( ကြ်န္မက ထို အမ်ိဳးသမီး၏ စကားသံ၀ဲ၀ဲကို နားမလည္ႏိုင္ခဲ့သျဖင့္ ) ရွင္က ရြတ္ျပ ေျဖဆိုေပးခဲ့ရသည့္ အျဖစ္။ ကဲ ... အဲသည္ ကြ်န္မ သတိရေနသည့္ အေၾကာင္းအရာသည္ ဘယ္ေလာက္ေသးႏုပ္ပါသလဲ။။ ရွင္ သတိရစြာ ျပန္လည္ပံုေဖာ္မွန္းဆမည့္ ပန္းခ်ီကားေတြ၊ ရုပ္တုေတြ၊ ေဆးစိမ္မမ္မီ ရုပ္အေလာင္းေတြႏွင့္ ကြ်န္မ သတိရေနသည့္ ခပ္ေၾကာင္ေၾကာင္ အျဖစ္အပ်က္ အေၾကာင္းအရာမွာ ဘယ္ေလာက္ေတာင္ ကြာျခားလိုက္မလဲ ... ေနာ္။ ဒါကေတာ့ ပညာဆက္လက္သင္ယူေနဆဲ ပညာရွင္ အမ်ိဳးသားတစ္ေယာက္ႏွင့္ ခပ္တံုးတံုး ခပ္အအ မိန္းမ တစ္ေယာက္ အတူေပါင္းဖက္မိလွ်င္ ျဖစ္ေပၚေလ့ရွိသည့္ သမားရိုးက် ကြားျခားမွဳတစ္ခု ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။

*

ႏွင္းႏွင့္ ပတ္သက္လွ်င္ ရွင္က အနိဌာရံုေတြကိုသာ အမ်ားႀကီး ျမင္ေယာင္ခဲ့သူျဖစ္သည္။ ရွင္ ေျပာျပေသာ ႏွင္းေတာင္ၿပိဳကြဲျခင္း၊ ႏွင္းမုန္တုိင္းထဲမွာ ကားေတြ လမ္းေပ်ာက္ကာ တိုးတိုက္မိျခင္း၊ ေရခဲျပင္ လမ္းေပၚမွာ ကားဘီးေတြ ေခ်ာ္ကာ ဟိုးေတာင္ေစာင္းေအာက္ေျခသို ့ ကားေမွာက္က်ျခင္း စသည္တို ့ကို ကြ်န္မ ထိတ္လန္ ့စြာပင္ လက္ခံရပါသည္။

သို ့ေသာ္ ႏွင္း၏ ခ်စ္စရာေကာင္းေသာသ႑ာန္ႏွင့္ ႏူးညံ့ေအးစက္ေသာ ထိေတြ ့မွဳကို ကြ်န္မရင္ခုန္မိဆဲ ျဖစ္သည့္အတြက္ေတာ့ ရွင္ ခြင့္ျပဳေစခ်င္သည္။





Into Thin Air, by Jon Krakauer, is about a trip to Mount Everest that a journalist took. It turned out to be the deadliest season in Mount Everest history. In one big storm, nine people were killed, and three more people were killed before the month was over.

၁၉၉၆ ခုႏွစ္၊ ေမလ ၁၀ ရက္ေန ့တုန္းက ႏွင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ပ်က္ခဲ့ရေသာ ေၾကကြဲဖြယ္ျဖစ္ရပ္တစ္ခု ဧ၀ရက္ ေတာင္ထိပ္မွာ ျဖစ္ခဲ့သည္။ ရွင္ ေလာေလာလတ္လတ္ ဖတ္ၿပီးသြားေသာ ဂြ်န္ခရာကို၀ါး Jon KrakauerInto Thin Air အတၴဳပၸတၲိမွန္စာအုပ္ကို ကြ်န္မကို ေပးဖတ္လ်က္ ဧ၀ရက္ေတာင္ထိပ္မွာ ႏွင္းမုန္တိုင္းထဲ၌ အသက္ေပ်ာက္သြားၾကေသာ ေတာင္တက္သမားမ်ားအေၾကာင္း ကြ်န္မကို ရွင္ အေသးစိတ္ေျပာျပခဲ့တာ ေက်းဇူးတင္ရပါသည္။ ဒါေပမဲ့ ႏွင္းေၾကာင့္ သူတို ့အားလံုး ေသရသည္ဟုေတာ့ ကြ်န္မ လက္မခံခဲ့ပါ။ ေမလ ၁၀ ရက္ ညေနပိုင္းမွာ ၿပိဳဆင္းက်လာေသာ ႏွင္းမုန္တုိင္းသည္ ေတာင္တက္သမားမ်ားကို အသက္ေသသည္အထိ ဒုကၡေပးခဲ့တာ ကြ်န္မ လက္ခံပါသည္။ သို ့ေသာ္ တခ်ိဳ ့လူေတြက ေအာက္စီဂ်င္ ျပတ္လပ္မွဳေၾကာင့္ အဓိက ျဖစ္ရသည္ဟု ရွင့္ကို ကြ်န္မ ဆင္ေျခတက္မိသည္။ ပင္လယ္ေရျပင္မ်က္ႏွာျပင္အထက္ ေပေပါင္း ၂၉,၀၂၈ ေပမွာရွိေသာ ေလထုသည္ ဘယ္ေလာက္မ်ား ေအာက္ဆီဂ်င္ဓာတ္ နည္းေနၿပီလဲ၊ မေတြးရဲစရာပဲျဖစ္သည္။

ဤကဲ့သို ့ ေသမင္းတမန္ ဧ၀ရက္ေတာင္ကိုမွ ေျခခ်ခ်င္ေသာ ေတာင္တက္သမားမ်ားသည္ ႏွင္းမုန္တုိင္းႏွင့္ ေတြ ့သည့္အခါ ဘာျဖစ္လို ့ ေအာက္ဘက္သုိ ့ ျပန္မဆင္းသလဲ၊ ေတာင္တက္ေခါင္းေဆာင္က ကန္ ့သတ္ထားေသာ နာရီအပိုင္းအျခားတြင္ ေရာက္ရာေနရာမွ လွည့္ျပန္ခဲ့ပါေတာ့လား။ ဘာျဖစ္လို ့ ဧ၀ရက္ေတာင္ထိပ္ကို ဆက္လက္တက္ေနပါသလဲ။ ကမၻာႀကီး၏ အျမင့္ဆံုးအပိုင္း ( သို ့မဟုတ္ ) ေခါင္မိုးထပ္စြန္း၊ အဲဒါကေရာ ဘာမ်ား ထူးျခားႏုိင္မွာမို ့လဲ။ တကယ္ေတာ့ သူတို ့ကို သတ္ခဲ့တာ ႏွင္းမုန္တိုင္း မဟုတ္ပါဘူး၊ အတၲနဲ ့ေလာဘက သတ္ခဲ့တာ။

အဲသည္လို  ကြ်န္မ ရွင့္ကို ႏိုင္ေအာင္ ေျပာရင္း စိတ္ထဲကေတာ့ ေမလ ၁၀ ရက္ေန ့မွာ စြန္ ့စားရင္ အသက္ေပးသြားၾကေသာ Rob Hall, Scott Fischer ႏွင့္တကြ ေတာင္တက္သမ်ားအား အံ့ၾသဂုဏ္ယူစိတ္ျဖင့္ အထပ္ထပါအခါခါ ဦးၫႊတ္လ်က္ရွိခဲ့ပါသည္။



Rob Hall, Scott Fisher, Anatoli Boukreev, Jon Krakauer

ရွင္ကေတာ့ ကြ်န္မစိတ္ကို ထြင္းေဖာက္မျမင္ႏုိင္သူမို ့ ကြ်န္မစကားကိုပဲ တအံ့တၾသ တုန္လွဳပ္စြာ နားေထာင္ေနခဲ့သည္။ ေတာ္ေတာ္ႀကီးၾကာမွ “ မင္းဟာ ေတာ္ေတာ္အဆိုးျမင္တတ္တဲ့ မိန္းမပါလား ” ဟု တိုးတိတ္စြာ ေရရြတ္ခဲ့သည္။

“ ဟင့္အင္း ... ကြ်န္မက အေကာင္းျမင္တာပါ၊ ႏွင္းဆိုတာက သူ ့ကို သြားမပတ္သက္ရင္ အလြန္ခ်စ္စရာေကာင္းတာ”

“ မဟုတ္ဘူး၊ မင္း စကားကို ကတ္မေျပာနဲ ့ေလ၊ ႏွင္း ဆုိတာ အျမင္အားျဖင့္ စိတ္ကူးယဥ္စရာ လွပသလိုရွိေပမယ့္ တကယ့္ လက္ေတြ ့မွာေတာ့ နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ ့ လူသတ္ေနတဲ့ လူသတ္သမားပဲ ”

ထို ့ေနာက္ ကြ်န္မတို ့ႏွစ္ေယာက္လံုး ကိုယ့္ေဒါသအတြက္ ကိုယ္ ရွက္ကာ ၿပံဳးရယ္မိခဲ့ၾကသည္။

တကယ္ေတာ့ ႏွင္းေၾကာင့္ ကြ်န္မတို ့လည္း ဘာမွမျဖစ္ခဲ့။ ကြ်န္မတို ့ ပတ္၀န္းက်င္လည္း ဘာမွမျဖစ္ခဲ့။ ႏွင္းသည္ ကြ်န္မတို ့အတြက္ အၿမဲတမ္း စိတ္ကူးယဥ္စရာအသြင္သဏၭာန္ခ်ည္းပဲ တည္ရွိခဲ့သည္။ ႏွင္းေၾကာင့္ ကြ်န္မတို ့ စကားမ်ားခဲ့ၾကသည္ဆုိလွ်င္ အဲဒါက မိနစ္ပိုင္းေလာက္သာ ျဖစ္သည္။ ထို ့ေနာက္ ကြ်န္မတို ့သည္ ႏွင္း မပါ၀င္ေသာ အျခားအေၾကာင္းအရာမ်ားထဲတြင္ စိတ္အာရံု နစ္၀င္သြားတတ္ၿမဲ ျဖစ္သည္။

တစ္ခုပဲ ကြ်န္မ ေနာင္တ ရမိပါသည္။

အဲသည္ ႏွင္းေတြႏွင့္ အတူပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ေရခဲေနေသာ ျမစ္ျပင္၏ ေရခဲလႊာႏွင့္အတူပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ေရွးဆန္ဆန္ ခံညားစြာ ဣေႁႏၵရေသာ အေဆာက္အံုေတြႏွင့္အတူပဲျဖစ္ျဖစ္ ကြ်န္မတို ့ႏွစ္ေယာက္အမွတ္တရ ဓာတ္ပံုတစ္ခုခု ရိုက္ခဲ့မိဖို ့ေကာင္းသည္။ သည္သို ့သာဆုိလွ်င္ ရွင္ အံ့ၾသခ်ီးက်ဴးခဲ့ဖူးသည့္ ျမင္ကြင္းမ်ားကို ကြ်န္မ အာရံုမွာ အတိအက် ျပန္လည္ပံုေဖာ္ႏိုင္ခဲ့ပါလိမ့္မည္။

ယခုေတာ့ ကြ်န္မသည္ ရွင္ႏွင့္အတူသြားခဲ့ေသာ ထိုတကၠသိုလ္ၿမိဳ ့ကေလးအေၾကာင္း စဥ္းစားလိုက္လွ်င္ ကြ်န္မအာရံုထဲမွာ ရွင့္လွဳပ္ရွားမွဳမ်ား၊ ရွင့္စကားသံမ်ား၊ ရွင့္ေဒါသေငြ ့ေငြ ့ျဖင့္ အၿပံဳးမ်ား စသည္တို ့ႏွင့္အတူ ပတ္၀န္းက်င္က ျဖဴေဖြးေသာ ႏွင္းမ်ားကိုသာ ျမင္ေယာင္တမ္းတမိေတာ့သည္။

ႏွစ္အခ်ိဳ ့ ၾကာျမင့္ခဲ့ၿပီးသည့္ေနာက္ အဲသည္ၿမိဳ ့သို ့ ေနာက္တစ္ႀကိမ္ ရွင္ျပန္သြားခဲ့ေသးသလား။ သြားခဲ့ေသးသည္ဆိုလွ်င္ ကြ်န္မႏွင့္အတူ သြားတုန္းကလို ေဆာင္းရာသီမွာ သြားခဲ့တာလား၊ ေႏြဦးေပါက္ ရာသီမွာ သြားခဲ့တာလား။ ေဆာင္းရာသီမွာ သြားခဲ့သည္ ဆုိလွ်င္ ေရခဲေနေသာ ျမစ္၏ ျမစ္ကူးတံတားေပၚ ရွင္ ေျခခ်မိခဲ့ေသးသလား။ အဲသည္ေပၚမွာ ရွင္လမ္းေလွ်ာက္ျဖစ္ခဲ့သည္ဆုိလွ်င္ ေရခဲျမစ္ျပင္အေပၚလႊာေပၚမွာ လမ္းေလွ်ာက္ၾကည့္ခ်င္သည္ဆုိေသာ ခပ္ေၾကာင္ေၾကာင္ ေကာင္မေလးတစ္ေယာက္အေၾကာင္း ရွင္ သတိရ သြားခဲ့ေသးသလား။

အဲသည္ၿမိဳ ့ကို ထပ္သြားျဖစ္သည္ျဖစ္ေစ၊ အျခား အလားတူ ေျမာက္ပိုင္းၿမိဳ ့မ်ားသို ့ သြားျဖစ္သည္ျဖစ္ေစ ေဆာင္းရာသီမွာေတာ့ ႏွင္းေတြ ... ႏွင္းေတြ ... ၾကည့္ေလရာမွာ ႏွင္းေတြကို ရွင္ မၾကာခဏ သတိထားမိမွာေပါ့ေနာ္။

တစ္ခါတစ္ေလမွာ ႏွင္းေတြကိုၾကည့္ရင္း ရွင္ မ်က္ရည္၀ဲဖူးခဲ့ၿပီလား။ ကြ်န္မ သိခ်င္လွပါသည္။


  ဂ်ဴး

                                                      [ကလ်ာမဂၢဇင္း၊ အမွတ္ ၁၇၉၊ ၂၀၀၀ ဇန္န၀ါရီ]

Typing Credit to Ma Htar Ei Khaing.
Thanks for sharing this short story to nario.cnt@gmail.com

ဂ်ဳး ( ဒီေနရာမွ ) ယူပါသည္..




No comments:

Post a Comment

လာေရာက္ဖတ္ရႈႀကတဲ့ စာဖတ္သူမ်ား အားလံုးကိုေက်းဇူးတင္ပါတယ္....

Template by:
Free Blog Templates